Skip to content

GitLab

  • Projects
  • Groups
  • Snippets
  • Help
    • Loading...
  • Help
    • Help
    • Support
    • Community forum
    • Submit feedback
    • Contribute to GitLab
  • Sign in
vidjil
vidjil
  • Project overview
    • Project overview
    • Details
    • Activity
    • Releases
  • Repository
    • Repository
    • Files
    • Commits
    • Branches
    • Tags
    • Contributors
    • Graph
    • Compare
  • Issues 1,696
    • Issues 1,696
    • List
    • Boards
    • Labels
    • Service Desk
    • Milestones
  • Merge Requests 88
    • Merge Requests 88
  • CI / CD
    • CI / CD
    • Pipelines
    • Jobs
    • Schedules
  • Operations
    • Operations
    • Incidents
    • Environments
  • Packages & Registries
    • Packages & Registries
    • Container Registry
  • Analytics
    • Analytics
    • CI / CD
    • Repository
    • Value Stream
  • Snippets
    • Snippets
  • Members
    • Members
  • Collapse sidebar
  • Activity
  • Graph
  • Create a new issue
  • Jobs
  • Commits
  • Issue Boards
  • vidjil
  • vidjilvidjil
  • Issues
  • #3445

Closed
Open
Opened Aug 31, 2018 by Thonier Florian@flothoniMaintainer

serveur delocalisé; problème à l'installation; job coincés en queue

Un utilisateur souhaite installer localement le serveur.

Ils font face à un souci dans l’installation puisque toutes leurs analyses restent en queue. A distance, il y a malheureusement beaucoup de source d'erreurs possibles, et je ne suis pas trop au point sur l'aspect serveur.

Cela me fait penser à vdj#631. Je vais leur demander si ils sont passé par la version docker ou non. Mais dans ce cas, l'erreur de vdj#631 devrait être corrigé sur la dernière version non ? Dans le cas contraire, qu'elles sont les informatiions qui peuvent nous aider ? les logs du serveur, de l'app vidjil ?

cc: @RyanHerb @mikael-s @magiraud

PS: voici leur mail explicatif:

Thanks for providing this support email. We managed to install Vidjil locally, initiated a database, created an admin user and a couple of ordinary users. But we are facing problems:

  • when the ordinary users log in, create a patient and load a sample, the "config" drop down list is empty; the admin's "config" list shows more options, namely: TRG, multi+inc+xxx, multi+inc, multi, IGH, default+extract_reads
  • even the admin user, when we select "multi+inc+xxx" in the "config" list, cannot run the analysis. They apparently get stuck in the QUEUED mode forever.
To upload designs, you'll need to enable LFS and have admin enable hashed storage. More information
Assignee
Assign to
None
Milestone
None
Assign milestone
Time tracking
None
Due date
None
Reference: vidjil/vidjil#3445